Subscribe:
Subscribe Twitter Facebook

poniedziałek, 23 maja 2011

Obwodnica Strykowa


Rozpoczęte w marcu prace na obwodnicy Strykowa toczą się w błyskawicznym tempie.



Usunięto już warstwę ziemi urodzajnej (humusu), wykonano korytowanie drogi i rozpoczęto układanie materacy geowłókniny i geosiatki, wzmacniających dolne warstwy nawierzchni, trwają roboty melioracyjne.





Obwodnica będzie przebiegać przez tereny niezabudowane, głównie po obszarach rolnych i nieużytkach. Ponieważ budowana jest w nowym miejscu, aktualnie trwające roboty nie stwarzają utrudnień w ruchu.





Zgodnie z założeniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Strykowa, po południowo-zachodniej stronie obwodnicy znajduje się strefa zabudowy mieszkaniowej, natomiast po północno-wschodniej strefa przemysłowa, przeznaczona pod inwestycje..



Obwodnica rozpocznie się przy skrzyżowaniu ulicy Ozorkowskiej z ulicą Kolejową – dalej na wschód do skrzyżowania z ulicą Zakładową, na południowy-wschód do Drogi Krajowej nr 14 (ulica Warszawska) oraz ulicy Zlotowej. Kończy się dochodząc do ulicy Brzezińskiej przed wiaduktem na trasie 708 (nad projektowaną autostradą A1).


Budowa obwodnicy Strykowa współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 708 na odcinku Ozorków - Warszyce - Stryków Niesułków wraz z realizacją obwodnicy miasta Stryków".